سایت تارووووووووووت

سایت تارووووووووووت

سایت تارووووووووووت

سایت تارووووووووووت

سایت تارووووووووووت

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

انگور سیاه

يكشنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۳:۴۳ ب.ظ

مضرات و خواص انگور سیاه در بارداری و دیابت برای سرماخوردگی و پوست

انگور سیاه,انگور سیاه سردشت,انگور سیاه شراب,انگور سیاه و دیابت,انگور سیاه در خواب,انگور سیاه و لاغری,انگور سیاه بی دانه,انگور سیاه در بارداری,انگور سیاه کردستان,فواید انگور سیاه سردشت,انگور سیاه و شراب,انگور سیاه برای شراب,خواص انگور سیاه و دیابت,انگور سیاه دیابت,انگور سیاه برای دیابت,انگور قرمز بی دانه,خواص انگور سیاه بی دانه,نهال انگور سیاه بی دانه,انواع انگور سیاه بی دانه,نهال انگور قرمز بی دانه,خواص انگورهای سیاه در بارداری,خوردن انگورهای سیاه در بارداری,مصرف انگور سیاه در بارداری,خاصیت انگور سیاه در بارداری,فواید انگور سیاه در بارداری,انگورهای سیاه و بارداری,فواید انگور سیاه در دوران بارداری

در این مطلب از سایت جسارت به مضرات و خواص انگورهای سیاه در بارداری و دیابت برای سرماخوردگی و پوست می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروان گرامی قرار گیرد.بهتر است بدانید تمام انواع انگور انتخاب‌های مناسبی برای سلامتی می‌باشند؛ اما انگور سیاه، بنفش مایل به آبی یا بنفش مایل به سیاه برتری‌های بیشتری به نسبت سایر انواع آن دارد؛ زیرا از فیتوکمیکال‌های بیشتری تشکیل یافته‌اند که امکان  ابتلا به بیماری‌های مختلف را کاهش می‌دهند. فیتوکمیکال‌های موجود در انگورهای سیاه به علت اثر محافظتی در ژن‌ها و نیز کاهش آسیب به ماهیچه‌های قلبی و نیز تنظیم سطح کلسترول خون در کاهش بیماری‌های قلبی سهم بالایی را ایفا می‌نمایند.

انگور سیاه ، خواص انگور سیاه , انگور سیاه در بارداری , انگور سیاه و دیابت , انگور سیاه برای سرماخوردگی

انگور یکی از میوه های شیرین و بسیار مقوی در میان میوه های دیگر است که دارای رنگ و اندازه های مختلفی است.این میوه در روی درختی است رونده که به دور خودش می پیچد و بالا می رود. این درخت بیش از آب نیاز به تکیه گاه دارد تا بتواند به رشد خودش ادامه دهد. انگور یکی از قدیمی ترین میراث های ایران کهن است که خواص بسیاری برای سلامتی و رفع بسیار بیماریها دارد.انگور

خواص انگور سیاه

انگورهای سیاه، بهترین گزینه برای مقابله با سرطان می باشد.جالب است بدانید فیتوکمیکال‌های موجود در انگورهای سیاه مانند رزوراترول و کورستین دارای خواص آنتی‌اکسیدانی متعددی می‌باشد و از طرق مختلف نقش خود را برای زدودن رادیکال‌های آزاد و مقابله با سرطان انجام می‌دهد. این فیتوکمیکال‌ها به غشای سلول‌ها برای محافظت در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد کمک می‌نمایند. سطح اکسیژن فعال در خون را کاهش می‌دهند. و نیز اکسیداسیون چربی‌ها را محدود می‌کنند و نهایتاً منجر به کاهش عوامل ایجادکننده استرس اکسیداتیو در سلول‌ها می‌گردند. قابل ذکر است بدانید مصرف مداوم انگورهای سیاه به دلیل دارا بودن مقادیر فراوانی رزوراترول باعث افزایش عملکرد مغز، بهبود حافظه و کاهش ابتلا به آلزایمر می‌گردد.تحقیقاتی که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی انتشار یافته است، نشان می‌دهد، افرادی که رزوراترول مصرف می‌کردند، جریان خونشان به سمت مغز افزایش یافته است و عملکردهای ذهنی بهتری را از خود بروز داده‌اند. در نتیجه این ترکیب عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد.

انگور سیاه ، خواص انگور سیاه , انگور سیاه در بارداری , انگور سیاه و دیابت , انگور سیاه برای سرماخوردگی

این میوه بهشتی سرشار از ویتامین های A، B و C می باشد. هم چنین دارای مقداری منیزیم، کلسیم، آهن، فسفر و پتاسیم است.یک لیوان(160 گرم) انگور سبز یا قرمز بدون هسته حاوی:110 کالری انرژی، یک گرم پروتئین، 29 گرم کربوهیدرات و یک گرم فیبر می باشد.انگور، منبع خیلی خوب ویتامین “ث” (28/17میلی گرم) و منگنز( 11/0 میلی گرم) می باشد. منظور از منبع خیلی خوب یعنی 20 درصد یا بیشتر نیاز روزانه فرد به آن ماده مغذی را برآورده می کند.درخت انگور را “تاک” یا “مو” نیز می گویند.

  • علی صفایی